תחנת הכוח הגרעינית בדרום מזרח-אוקראינה נכבשה על ידי רוסיה

שלמה ריזל No Comments on תחנת הכוח הגרעינית בדרום מזרח-אוקראינה נכבשה על ידי רוסיה

באוקראינה מדווחים כי תנחת הכוח הגרעינית הגדולה שבדרום מזרח אוקראינה נכבשה על ידי צבא רוסיה. הלילה פרצה שריפה בתחנת הכוח בעקבות הפגזות של צבא רוסיה. מאמצי הכיבוי נמשכו שעות ארוכות עקב הקושי לגשת למקום בשל הירי הבלתי פוסק מצד הרוסים

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום התשיעי למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: באוקראינה מדווחים כי תנחת הכח הגרעינית הגדולה שבדרום מזרח אוקראינה נכבשה על ידי צבא רוסיה.

כזכור, הלילה פרצה שריפה בתחנת הכוח בעקבות הפגזות של צבא רוסיה. האש פרצה במתקן אימונים שנמצא בצמוד לתחנה. מאמצי הכיבוי נמשכו שעות ארוכות עקב הקושי לגשת למקום בשל הירי הבלתי פוסק מצד הרוסים.

שר החוץ של אוקראינה דמיטרו קולבה אמר כי רוסיה הפגיזה את התחנה מכל עבר והזהיר, כי אם היא תתפוצץ, האסון יהיה גדול פי עשרה מזה שארע בצ'רנוביל.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוחח עם הנשיא האוקראיני זלנסקי ואמר כי "הפעולות הפזיזות של פוטין, עלולות לאיים ישירות על אירופה כולה". הוא הוסיף כי בריטניה תעשה ככל שביכולתה כדי למנוע הידרדרות במצב, וכי יבקש לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם לדיון חירום.

בעקבות השריפה שפרצה בתחנת הכוח, נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם הצהרה מיוחדת. "צ'רנוביל היה אסון בקנה מידה עולמי. מאות אלפי אנשים נלחמו בהשלכות, ועשרות אלפים פונו. רוסיה מעוניינת לחזור על כך בעוצמה גדולה פי שישה".
זלנסקי האשים את רוסיה ב"טרור גרעיני" והוסיף: "בפעם הראשונה בהיסטוריה האנושית, מדינת טרור מבצעת טרור גרעיני.
אם יהיה פיצוץ, זה יהיה הסוף של כולנו ושל אירופה".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לאחר התקרית ואמר, כי הבית הלבן עוקב בדאגה אחר המצב בתחנה.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודיעה כי השריפה שפרצה בתחנת הכוח הלילה כתוצאה מהפגזה רוסית "לא פגעה בציוד חיוני", וכי לא דווח על שינוי ברמת הקרינה במפעל.

הרשויות בפולין מסרו כי 625 אלף בני אדם חצו את הגבול מאוקראינה לפולין מאז החלה הפלישה לאוקראינה. גם בישראל דווח על אלפי ישראלים ויהודים שחצו את הגבול ועברו למדינות השונות.

במהלך הלילה האחרון דווח על 67 עולים חדשים שהתקבלו בנתב"ג על ידי אנשי משרד הקליטה. בכך מספר היהודים העולים לישראל, עלה ל-187, מאז פרוץ המלחמה.

בתוך כך, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי שרד לפחות שלושה ניסיונות התנקשות בשבוע האחרון, כך דווח הבוקר בעיתון בריטי. על פי הדיווח, שתי חוליות נשלחו להתנקש בזלנסקי, אחת מהן של מתנקשים צ'צנים בשבת האחרונה, בפאתי קייב.

בעיר הנמל מריופול שבדרום אוקראינה, הוכרז על מצב חירום הומניטרי. ההכרזה מגיעה לאחר ההפצצות הבלתי פוסקות, שהביאו להפסקת החשמל והמים בעיר.

אתמול, בתום יום הלחימה השמיני פורסם כי בצד הרוסי לא ציפו ואף הופתעו מהקושי המשמעותי מצד הצבא האוקראיני להתקדם בלחימה. בסביבתו של פוטין אמרו כי נראה שפוטין מתוסכל מאוד מקצב הלחימה ודברים שסימן לעצמו לא הולכים כפי התיכנון. יחד עם זאת פוטין נשאר עיקש בדעתו להמשיך את הלחימה ואף להחריפה יותר.

לאחר שיחת טלפון שקיימו הנשיא הצרפתי מקרון והנשיא הרוסי פוטין, הזהיר מקרון כי "הרע עוד לפנינו". בשיחה אמר מקרון לפוטין "אתה עושה טעות חמורה, מדינתך תשלם מחיר כבד, היא תהיה מבודדת וחלשה, ונתונה לעיצומים כבדים תקופה ארוכה". פוטין לעומתו נשאר עיקש בדעתו והשיב לו "אם לא ניתן לפרק את אוקראינה באופן דיפלומטי, נפרק אותה בפעולות צבאיות".



0 תגובות